Nový web vydělal Algotechu 3 miliony za první 3 měsíce
Nový konverzní web
PHP, JavaScript, databáze MySQL
2023
6 měsíců
Český, anglický
Do 250 tisíc Kč
Info o klientovi
Algotech je česká společnost, která poskytuje komplexní IT služby. Nabízí obrovské spektrum IT řešení od CRM přes cloud až po vývoj softwaru na míru. Disponuje vlastním datovým centrem a je certifikovaným partnerem značek jako Oracle, Avaya, Sophos nebo ESET.
Zadání a návrh řešení
Algotech potřeboval předělat dosavadní webové stránky, které už měly zastaralou strukturu a působily nemoderně a nepřehledně. Proto jsme se společně rozhodli změnit design webu úplně od základů a vytvořit stránky, které by přesně odrážely poslání firmy, byly uživatelsky přívětivé a konverzní.
Vzhledem k obrovskému množství služeb, které Algotech nabízí, jsme museli vše pečlivě promyslet a odrazit se od jasné produktové a komunikační strategie, která je pro IT B2B segment vcelku specifická.
Měli jsme tedy vytvořit robustní webovou stránku, která ale bude působit svěže, a především dokáže rychle a jasně představit návštěvníkům, kdo je Algotech a co nabízí.
Cílem bylo dosáhnout konverzního poměru webu nad 1 %.
Vzhledem k naší dlouhodobé spolupráci a dobré znalosti klienta jsme už od počátku očekávali, že budeme na web přivádět více než 300 000 uživatelů ročně, a to pomocí PPC reklam a prací s organickou návštěvností (tedy SEO a obsahovým marketingem).
Očekávali jsme PNO nižší než 10 % a tržby přes online kanály vyšší než 25 milionů Kč ročně.
Realizace, problémy a přístup k řešení
Přípravná fáze (10 týdnů)
Tvorbě webu předcházela příprava zcela nového brand manuálu, který měl zmodernizovat současný vizuál značky, ale zachovat ji jasně rozpoznatelnou. To zabralo asi 6 týdnů.
Protože s Algotechem dlouhodobě spolupracujeme a velmi dobře známe jejich produkty, mohli jsme následně rychle vytvořit sitemap a definovat všechny produkty, které na web zahrneme.
Díky jasně definovaných cílům jsme věděli, že na nový web musíme přivést minimálně 300 000 návštěv ročně a z nich musí vzniknout minimálně 3 000 poptávek. Proto bylo důležité s tím počítat ve všech fázích tvorby webu, a to včetně hostingu, který díky vlastnímu data centru provozuje Algotech sám.
Další 4 týdny jsme strávili přípravou wireframů, které měly být přehledné a konverzní. Souběžně s tím jsme vedli rozhovory s jednotlivými řediteli divizí, které si mohli copywriteři poslechnout a mít tak při tvorbě textů co nejlepší představu o nabízených produktech a službách.
Realizační fáze – texty (6 týdnů)
(Nejen) díky nahrávkám jsme zvládli vytvořit jasné a srozumitelné prodejní texty, které se nám vracely jen s minimem připomínek ze strany klienta. Texty jsou obvykle nejnáročnější a nejdéle trvající částí tvorby nového webu, v tomto případě zabraly asi 6 týdnů, ale z dat vychází, že mají na konverzní poměr více než 50% vliv.
U textů jsme museli dbát na to, aby byla zachovaná jejich informační hodnota, ale také použitá klíčová slova. Ve většině případů jsme texty ještě vylepšili, aby byly z hlediska SEO ještě výkonnější.
Realizační fáze – grafika a programování (8 týdnů)
Až s vytvořenými texty jsme se pustili do grafiky podle nového brand manuálu.
Po odsouhlasení grafiky jsme začali s programováním na míru. Při převádění starého webu na nový jsme museli dbát na to, aby proběhla 100% podle pravidel SEO. Šlo především o správné přesměrování, které bývá při redesignu častou chybou. Díky pečlivému převedení 1:1 nehrozilo, že přijdeme o současné pozice ve vyhledávačích.
Programování nám zabralo asi 6 týdnů a další 2 týdny jsme prováděli testování a odstraňování bugů.
Souběžně s tím probíhala technická kontrola SEO, aby byla jistota, že po spuštění udělá web na Google robota co nejlepší dojem. Správě nastavené SEO bylo také důležité kvůli PPC reklamám, které by při jeho špatném zpracování byly drahé a neefektivní.
Tato fáze byla u Algotechu naprosto kritická, protože už předtím přiváděl web asi 1 500 organických návštěv měsíčně a my jsme chtěli zamezit jakýmkoliv ztrátám organické návštěvnosti.
Web byl spuštěn 1. 1. 2023. Po otestování reklam, produktů a následných finálních úpravách v textech jsme spustili i anglickou verzi webu.
Jaké jsou výsledky
Výsledky předčily naše očekávání. U takto velkých projektů je často potřeba provádět rozsáhlejší úpravy i po jejich spuštění, tady všechno klaplo na první dobrou. Stránky okamžitě generovaly desítky leadů a konverzní poměr se povedlo navýšit na více než 1 %.
Za první 3 měsíce vygeneroval web přes 300 poptávek a hned se díky němu uzavřely obchody v hodnotě 3 miliony Kč.
Jak spolupráce pokračuje?
Spolupráce pokračuje stále intenzivnější prací na obsahu, tedy převážně blogu, a větším investicemi do jednotlivých kampaní.
Aktuálně webové stránky algotech.cz generují desítky poptávek přes organickou návštěvnost a stovky přes placené reklamy.
Součástí brandu Algotech je i firemní kultura zaměřená na zaměstnance, proto pracujeme i na obsahu pro sociální sítě, kde je strategie zaměřená zejména na interní komunikaci.
Další případové studie
Předělali jsme celkový brand a modernizovali web společnosti, aby byl přehledný a konverzní. Za první 3 měsíce vygeneroval 300 poptávek a pomohl uzavřít obchody v hodnotě 3 milionů.
Společnosti HABITO property jsme během 14 dnů vytvořili nový onepage web a nastavili PPC kampaně. Díky nim víme, že web správně funguje a přináší relevantní poptávky.
Pro společnost Ebike Partners jsme za tři měsíce vytvořili nový e-shop a vyvinuli řešení na míru pro aktualizaci dat s dodavateli kol a dalšího příslušenství.