Případová studie – webdesign – Redesign webu a anglická textace pro Ybug

Redesign webu a anglická textace pro Ybug

Pro IT nástroj Ybug jsme provedli redesign webu a úpravu textace v angličtině. Výsledkem je přehledný a konverzní web, který je atraktivní nejen pro uživatele, ale také pro vyhledávače. Přečtěte si, jak spolupráce probíhala.
Zadání

Redesign webu

Platforma

Adobe XD

Rok realizace

2022

Trvání

1 měsíc

Jazyk

Český, anglický

Rozsah

Do 59 tisíc Kč

Případová studie – webdesign – Redesign webu a anglická textace pro Ybug

Info o klientovi

Ybug je nástroj, který se zabývá shromažďováním smysluplné zpětné vazby z webových stránek. Jinými slovy, Ybug umožňuje uživatelům udělat snímek obrazovky, okomentovat ho a odeslat hodnocení danému webu. K reportu pak sám automaticky připojí všechny relevantní údaje, jako je velikost displeje nebo rychlost připojení. Využití Ybug nachází především v oblasti tvorby webů, kde slouží jako nástroj pro reportování bugů a kde ho využívají testeři, programátoři a produktoví manažeři.

Případová studie – webdesign – Redesign webu a anglická textace pro Ybug

Zadání a návrh řešení

Klient si web původně vytvořil sám. Po technické stránce byl v naprostém pořádku, po obsahové stránce ale potřeboval vylepšit. Působil nepřehledně a pro potenciální zákazníky bylo těžké se v něm zorientovat. Oslovil nás proto s žádostí o redesign webu.

Realizace, problémy a přístup k řešení 

1. Positioning

Před začátkem realizace úprav jsme s klientem vyplnili positioning. To je dokument, který specifikuje současný stav značky na trhu, jak z jejího pohledu, tak z pohledu zákazníků. V positioningu jsme určili:

  • jaká je vize firmy
  • v čem je Ybug lepší než konkurence
  • kdo je cílová skupina a jaký problém řeší
  • jaká jsou pravidla komunikace značky
  • jaké jsou racionální a emocionální argumenty ke koupi
  • a řadu dalšího
Případová studie – webdesign – Redesign webu a anglická textace pro Ybug

2. UX a SEO analýza webu

Web Ybugu jsme zanalyzovali z hlediska SEO a UX. Každou stránku webu jsme okomentovali a dali konkrétní doporučení, na co je potřeba se zaměřit. Analýza odhalila například problém s indexací, nefunkční hypertextové odkazy (broken links) nebo špatnou viditelnost webu – zobrazoval se jen na několik málo relevantních klíčových slov, přestože potenciál měl mnohem větší.

Největším problémem, který z analýzy vyplynul, byla nepřehlednost webu. Zaměřili jsme se proto hlavně na textové a vizuální úpravy, které uživatelům usnadní orientaci na webu a pochopení nástroje.

Případová studie – webdesign – Redesign webu a anglická textace pro Ybug

3. Tvorba wireframe

Po dokončení analýzy jsme vytvořili drátový model (wireframe) v programu Adobe XD. Zaměřili jsme se na přehlednost a jednoduchost nového uspořádání. Hotový wireframe jsme poslali klientovi, abychom mohli doladit detaily a případné nesrovnalosti, a mohli se tak pustit do realizace redesignu.

Největší výzvou bylo navrhnout rozložení všech funkcí, které Ybug nabízí – je jich totiž 12, přičemž každá potřebuje svou vlastní textaci. Funkce jsme proto rozdělili do pěti kategorií, díky čemuž je snazší se v nich zorientovat.

Případová studie – webdesign – Redesign webu a anglická textace pro Ybug

4. Textace v angličtině

Schválený wireframe jsme otextovali.  

  • Provedli jsme analýzu klíčových slov.  
  • Dohledali jsme si výrazy běžné pro dané odvětví, aby byl text blízký cílové skupině.
  • Určili jsme tón komunikace.
  • Web jsme otextovali tak, aby byl zajímavý pro cílovou skupinu, vyzdvihoval výhody nástroje oproti konkurenci a zároveň získával vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání.
Případová studie – webdesign – Redesign webu a anglická textace pro Ybug

Pro Ybug jsme provedli redesign webu, včetně zcela nové textace v angličtině. Jak to probíhalo?

Případová studie – webdesign – Redesign webu a anglická textace pro Ybug

Jaké jsou výsledky

Pro Ybug jsme provedli redesign webu, včetně zcela nové textace v angličtině. Web jsme upravili tak, aby přehledně popisoval produkt a jeho výhody a nakonec vedl ke konverzi. Oproti původnímu webu je nový web přehlednější a srozumitelnější, má jasně definovaný styl komunikace a cílí na potenciální zákazníky, které směruje k objednání produktu.

Případová studie – responzivní webdesing Ybug

Jak spolupráce pokračuje? 

Klient byl s výstupem nadmíru spokojený. Dokonce tak, že se rozhodl rozšířit spolupráci. V současné době pro něj tedy píšeme také články na blog a připravujeme strategii marketingu na sociálních sítích.

Další případové studie

Weby na míru | Algotech

Předělali jsme celkový brand a modernizovali web společnosti, aby byl přehledný a konverzní. Za první 3 měsíce vygeneroval 300 poptávek a pomohl uzavřít obchody v hodnotě 3 milionů.

WordPress web | Habito property s.r.o.

Společnosti HABITO property jsme během 14 dnů vytvořili nový onepage web a nastavili PPC kampaně. Díky nim víme, že web správně funguje a přináší relevantní poptávky.

E-shop na míru | Ebike Partners

Pro společnost Ebike Partners jsme za tři měsíce vytvořili nový e-shop a vyvinuli řešení na míru pro aktualizaci dat s dodavateli kol a dalšího příslušenství.