Případová studie – webdesign – Nový web vydělal Algotechu 3 miliony za první 3 měsíce

Nový web vydělal Algotechu 3 miliony za první 3 měsíce

Předělali jsme celkový brand a modernizovali web společnosti, aby byl přehledný a konverzní. Za první 3 měsíce vygeneroval 300 poptávek a pomohl uzavřít obchody v hodnotě 3 milionů. 
Zadání

Nový konverzní web

Platforma

PHP, JavaScript, databáze MySQL

Rok realizace

2023

Trvání

6 měsíců

Jazyk

Český, anglický

Rozsah

Do 600 tisíc Kč

Info o klientovi

Algotech je česká společnost, která poskytuje komplexní IT služby. Nabízí obrovské spektrum IT řešení od CRM přes cloud až po vývoj softwaru na míru. Disponuje vlastním datovým centrem a je certifikovaným partnerem značek jako Oracle, Avaya, Sophos nebo ESET. 

Algotech vznikl v roce 1997 pod názvem Tservis97 a začínal jako malá společnost působící v oblasti call center, telekomunikačního softwaru a hardwaru. Pro kompletní zajištění IT služeb činnost postupně rozšířili o další oblasti – ERP, cloudové služby, kyberbezpečnost, vývoj na zakázku, CRM, GDPR a ServiceDesk. 

Případová studie – webdesign – Nový web vydělal Algotechu 3 miliony za první 3 měsíce

Zadání a návrh řešení

Algotech potřeboval předělat dosavadní webové stránky, které už měly zastaralou strukturu a působily nemoderně a nepřehledně. Proto jsme se společně rozhodli změnit design webu úplně od základů a vytvořit stránky, které by přesně odrážely poslání firmy, byly uživatelsky přívětivé a konverzní. 

 

Realizace, problémy a přístup k řešení 

1. Přípravná fáze (10 týdnů)  

Tvorbě webu předcházela příprava zcela nového brand manuálu, který měl zmodernizovat současný vizuál značky, ale zachovat ji jasně rozpoznatelnou. To zabralo asi 6 týdnů. 

 

Protože s Algotechem dlouhodobě spolupracujeme a velmi dobře známe jejich produkty, mohli jsme následně rychle vytvořit sitemap a definovat všechny produkty, které na web zahrneme.  

 

Díky jasně definovaných cílům jsme věděli, že na nový web musíme přivést minimálně 300 000 návštěv ročně a z nich musí vzniknout minimálně 3 000 poptávek. Proto bylo důležité s tím počítat ve všech fázích tvorby webu, a to včetně hostingu, který díky vlastnímu data centru provozuje Algotech sám. 

 

Další 4 týdny jsme strávili přípravou wireframů, které měly být přehledné a konverzní. Souběžně s tím jsme vedli rozhovory s jednotlivými řediteli divizí, které si mohli copywriteři poslechnout a mít tak při tvorbě textů co nejlepší představu o nabízených produktech a službách. 

Případová studie – webdesign – Nový web vydělal Algotechu 3 miliony za první 3 měsíce

2. Realizační fáze – texty (6 týdnů) 

(Nejen) díky nahrávkám jsme zvládli vytvořit jasné a srozumitelné prodejní texty, které se nám vracely jen s minimem připomínek ze strany klienta. Texty jsou obvykle nejnáročnější a nejdéle trvající částí tvorby nového webu, v tomto případě zabraly asi 6 týdnů, ale z dat vychází, že mají na konverzní poměr více než 50% vliv. 

U textů jsme museli dbát na to, aby byla zachovaná jejich informační hodnota, ale také použitá klíčová slova. Ve většině případů jsme texty ještě vylepšili, aby byly z hlediska SEO ještě výkonnější. 

3. Realizační fáze – grafika a programování (8 týdnů) 

Až s vytvořenými texty jsme se pustili do grafiky podle nového brand manuálu.  

Po odsouhlasení grafiky jsme začali s programováním na míru. Při převádění starého webu na nový jsme museli dbát na to, aby proběhla 100% podle pravidel SEO. Šlo především o správné přesměrování, které bývá při redesignu častou chybou. Díky pečlivému převedení 1:1 nehrozilo, že přijdeme o současné pozice ve vyhledávačích.  

Programování nám zabralo asi 6 týdnů a další 2 týdny jsme prováděli testování a odstraňování bugů.  

Případová studie – webdesign – Nový web vydělal Algotechu 3 miliony za první 3 měsíce

Souběžně s tím probíhala technická kontrola SEO, aby byla jistota, že po spuštění udělá web na Google robota co nejlepší dojem. Správě nastavené SEO bylo také důležité kvůli PPC reklamám, které by při jeho špatném zpracování byly drahé a neefektivní. 

Tato fáze byla u Algotechu naprosto kritická, protože už předtím přiváděl web asi 1 500 organických návštěv měsíčně a my jsme chtěli zamezit jakýmkoliv ztrátám organické návštěvnosti.

4. Spuštění  

Web byl spuštěn 1. 1. 2023. Po otestování reklam, produktů a následných finálních úpravách v textech jsme spustili i anglickou verzi webu. 

 

Případová studie – webdesign – Nový web vydělal Algotechu 3 miliony za první 3 měsíce

Jaké jsou výsledky?

Cílem bylo dosáhnout konverzního poměru webu nad 1 %. 

Vzhledem k naší dlouhodobé spolupráci a dobré znalosti klienta jsme už od počátku očekávali, že budeme na web přivádět více než 300 000 uživatelů ročně, a to pomocí PPC reklam a prací s organickou návštěvností (tedy SEO a obsahovým marketingem).  

Očekávali jsme PNO nižší než 10 % a tržby přes online kanály vyšší než 25 milionů Kč ročně. 

Případová studie – webdesign – Nový web vydělal Algotechu 3 miliony za první 3 měsíce

Pro Algotech jsme přepracovali zastaralé webové stránky do moderní, uživatelsky přívětivé a konverzní podoby, která přesně odráží poslání firmy.

Jak spolupráci hodnotí klient?

„Úprava loga a celkové předělání webu algotech.cz přineslo nejenom čerstvější vzhled a identitu Algotechu, ale také výrazně vyšší poptávku po našich službách, která se ukázala v podstatě okamžitě. Práce na online prostředí je nicméně nekončící a je potřeba dobré podhoubí stále zvelebovat a rozvíjet. Věříme, že výkonnost našeho webu bude v budoucnu dále stoupat.“

Případová studie – responzivní webdesign Algotech

Jak spolupráce pokračuje? 

Spolupráce pokračuje stále intenzivnější prací na obsahu, tedy převážně blogu, a větším investicemi do jednotlivých kampaní. 

Aktuálně webové stránky algotech.cz generují desítky poptávek přes organickou návštěvnost a stovky přes placené reklamy. 

Součástí brandu Algotech je i firemní kultura zaměřená na zaměstnance, proto pracujeme i na obsahu pro sociální sítě, kde je strategie zaměřená zejména na interní komunikaci. 

Další případové studie

Weby na míru | Algotech

Předělali jsme celkový brand a modernizovali web společnosti, aby byl přehledný a konverzní. Za první 3 měsíce vygeneroval 300 poptávek a pomohl uzavřít obchody v hodnotě 3 milionů.

WordPress web | Habito property s.r.o.

Společnosti HABITO property jsme během 14 dnů vytvořili nový onepage web a nastavili PPC kampaně. Díky nim víme, že web správně funguje a přináší relevantní poptávky.

E-shop na míru | Ebike Partners

Pro společnost Ebike Partners jsme za tři měsíce vytvořili nový e-shop a vyvinuli řešení na míru pro aktualizaci dat s dodavateli kol a dalšího příslušenství.